Photo Rating Website
Strona początkowa Warszawa 00 Warezus gry Wang Min Wagi śrub
Warszawa Wiedeń

aaaaTo ja... Mój świat... Moja historia... Moje myśli... Moje słowa...aaaa

Temat: Zgubili wagon...
http://wiadomosci.onet.pl/2681,1752427,kolejarze_zgubili_wagon_11_god...

Kolejarze zgubili wagon - 11 godz. w podróży
"Dziennik Polski": Aż jedenaście godzin trwała wczorajsza podróż pociągiem
ekspresowym z Krakowa do Wiednia kilkudziesięciu pechowych pasażerów, bo
kolejarze po drodze... zgubili wagon.
Kłopoty międzynarodowej grupy poszukiwaczy przygód zaczęły się już na
krakowskim dworcu, gdzie przez pół godziny musieli czekać na spóźnioną
trzyosobową rodzinę jadącą z Gdyni. A że nieszczęścia zwykle chodzą parami,
jeszcze przed przekroczeniem granicy polsko-czeskiej i przyłączeniem wagonu
do pociągu relacji Warszawa-Wiedeń zepsuła się lokomotywa.

Ale najgorsze miało nadejść na terenie Czech. Po kilkakrotnym przetaczaniu
wagonu na różnych bocznicach, zawiadowca stacji w Przerowie nakazał
zaskoczonym podróżnym jego opuszczenie. - Według informacji, jakie dostałem,
wagon miał być pusty - tłumaczył po czesku i niemiecku. - Dalej nie
pojedzie - zarządził i podpowiedział, że należy skorzystać z osobowego do
Brzecławia, a stamtąd wybrać jedno z regionalnych połączeń do Austrii lub
ekspres Hamburg-Wiedeń.

Dla uspokojenia fatalnych nastrojów, zawiadowca zapewnił, że zostaną
wyciągnięte surowe konsekwencje wobec winnych karygodnych zaniedbań, a w
zaufaniu dodał, że to w Ołomuńcu kolejarze powinni zadbać, by pasażerowie
pechowego wagonu znaleźli się we właściwym pociągu do Wiednia.

Choć taszczący walizy wywoływali żywe zainteresowanie okolicznej ludności,
pechowcy w końcu dotarli do celu, wściekli i głodni. Pikanterii całej
sprawie dodają zakończone fiaskiem wysiłki Austriaków, którzy zorientowawszy
się, że do stacji Wien Suedbanhof nie przyjechał wagon z Krakowa, wszczęli
jego bezowocne poszukiwania, wysyłając specjalnie do Czech... lokomotywę -
pisze "Dziennik Polski".


Źródło: topranking.pl/1570/zgubili,wagon.php


Temat: Nie czas w locie na amory
Nie czas w locie na amory
Warszawa - Wiedeń w ATR 72.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,71862517,71862517,Nie_czas_w_locie_na_amory.html


Temat: Wczoraj EC Sobieski Warszawa -> Wiedeń + 160 w Ostravie hl.n
Witam,

Mam pytanie, czy ktoś wie, jaka była przyczyna tak dużego opóźnienia
wczorajszego Sobieskiego z Warszawy do Wiednia? Dowiedziałem się tylko w
Ostravie - gdzie akurat przebywałem, że problem powstał w Polsce, nie wiem
nawet, czy na trasie z Krakowa czy z Warszawy?

Pozdrawiam,

Maciek


Źródło: topranking.pl/1568/wczoraj,ec,sobieski,warszawa,wieden,160,w.php


Temat: Koleją do Włoch
Dnia Mon, 28 Apr 2003 11:04:37 +0200, "--=dan=--" <nos@nospam.eu
napisał(a):

YWitam ponownie!

Mam nadzieję, że nie nakrzyczycie na mnie, za tworzenie nowego wątku.
Poprzedni spadł a informacje, które przedstawię mogą być przydatne.

Otóż bilet na trasie Warszawa - Foggia - Warszawa kosztuje 847 zł (dla osoby
do 26 lat) i 1000 zł (dla osoby powyżej 26-u lat). Do tego biletu trzeba
wykupić miejscówki na trasie Warszawa - Wiedeń za 13,40 zł (EC). Według
życzenia zamawiającego, można wykupić dodatkowe rezerwacje (nie są
obowiązkowe), za które trzeba dopłacić.
Ceny są dla osób z polskim paszportem i obowiązują w dniu dzisiejszym tj.
28.04.03.

Y
A podróż tak jak Ci już pisałem:

Kraków - Katowice - Zwardoń - Cadca - Sturovo - Budapeszt Keleti -
Zagrzeb - Triest - Foggia?

Piękne widoki w Słowenii, jeśli bilety kupowane na granicach, znacznie
taniej.

Pozdrawiam
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek[at]rower[dot]com.


Źródło: topranking.pl/1572/koleja,do,wloch.php


Temat: Zagłębie: PKP odstawia nas na boczny tor
> region rybnicki ma ponad 600tys mieszkancow i zadnego polaczenia IC i Ex z
> Warszawa, PKP ma to kompletnie gdzies. Az tyle polacze nie jest tam
potrzebne,
> w razie czego zawsze mozna do Katowic podjechac, skoro
> Rybnik,Wodzislaw,Raciborz,Zory,Jastrzebie mogo to czemy zaglebie nie moze

Ano chodzi o to drodzy śląscy oponenci ze Zaglebie jest permanentnie pomijane
we wszystkich krajowych czy wojewodzkich inwestycjach od ponad 30 lat.
Przykłady?

1)DTS za setki milionow zlotych konczy sie w Katowicach a przedluzenie do DG
hmmmm w blizej nieokreslonej przyszlosci

2)Plany regionalnego polaczenia kolejowego Tychy-Sosnowiec na razie tylko do
Katowic a potem zobaczymy...

3)Planowana autostrada A1 oryginalnie powinna przebiegać przez zagłebie ale....
juz nie..

4) Pyrzowice czyli cześć Zagłębia wcielona przez premiera Buzka do powiatu
tarnogorskiego no bo jakby mial taki airport pozostawac poza slaskiem

5)Przy podziale srodków UE dal programu RPO Zaglebie nie dostało nawet och
lapow...

6)Wojna prezydenta Uszoka z Sosnowcem bo ten osmielil sie wybudowac centrum
targowo kongresowe a to przeciez wylaczne prawo Katowic. I co z tego ze Uszok
wybiduje centrum kongresowe za pieniadze z UE i budzetu wojewodztwa a targi w
Sosnowcu to w 100% prywatna inwestycja Kolportera?? Nic poprostu Sosnowiec ma
nic nie dostac i juz...

Na a teraz CMK. Do wiedzy forumowiczow linia kolejowa przez Sosnowiec do
Warszawy to nie prezent Gierka ale historyczna linia kolejowa Warszawa - Wieden
i powinna być modernizowana a nie marginalizowana za rzecz nieekonomicznej
budowy nowej linii ma tylko ma jedna wade... przebiega zbyt daleko od Piekar
Slaskich rodzinnego miasta posla Polaczka...

Prawda jest taka ze Slask potrzebuje Zaglebia w aglomeracji tylko do celow
statystycznych te kilkaset tysiecy ludzi pomoze wyrwac wieksza kase dla GZMu
czy Silesii a potem bedzie podzielna z pomineciem Zaglebia. Zwykli zaglebiacy
to widzą dobrze ze i wladze zaczely dostrzegac


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,760,65296036,65296036,Zaglebie_PKP_odstawia_nas_na_boczny_tor.html


Temat: Kary za Garou
Widzialem kiedyspodobny przypadek, kiedy pasazer wreczyl konduktorowi banknot
500 Euro. Bylo to tez w Katowicah na trasie Warszawa Wieden. Bilet mial
kosztowac cos ok. 150 zlociszy. I jak konduktor ma wydac reszte?? Ma wozic przy
sobie pare tysiecy Euro drobnymi, bo moze wsiasc kilku takich pasazerow??
Proponuje wam prace takiego konduktora, ale nie pojezdzicie za dlugo bo was
okradna.
Pozdrowienia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,59,13269750,13269750,Kary_za_Garou.html


Temat: Warszawa - Wieden grudzien/styczen czyli zima
Którędy pewniej będzie, słowacką autostradą, czy prosto przez Czechy?
JaC

Źródło: topranking.pl/1612/warszawa,wieden,grudzien,styczen,czyli,zima.php


Temat: 2 bilety do Wiednia na 8.03 za 180 zł na Eurocity!
2 bilety do Wiednia na 8.03 za 180 zł na Eurocity!
Warszawa- Wiedeń - EuroCity Polonia, wyjazd 8.03.06 godz. 6:00, przyjazd
13.28, za 2 miejsca siedzące przy oknie - cena PKP w kontyngencie 227 zł -
ODSTĄPIĘ ZA 180!!! MAM TAKŻE NA POWRÓT: Wiedeń - Warszawa, Eurocity Chopin,
wyjazd 31.03.06 godz. 22.33, przyjazd 07:09, za dwa miejsca leżące na dole -
cena w kontyngencie 305 zł - ODSTĄPIĘ ZA 250!!! DOSTARCZĘ NA SWÓJ KOSZT!!!
Niestety nie mogę wybrać się w tę podróż z powodów osobistych. Może ktoś jest
zainteresowany wycieczką na Dzień Kobiet?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,194,37994925,37994925,2_bilety_do_Wiednia_na_8_03_za_180_zl_na_Eurocity_.html


Temat: Maszyniści za granicę???

-----Wiadomość orginalna-----
Od: Grzesiek <gro@kki.net.pl
Do: pl-misc-ko@newsgate.pl <pl-misc-ko@newsgate.pl
Data: 9 lutego 2000 21:29
Temat: Maszyniści za granicę???

YMam pytanie takowej treści: Czy polscy mechanicy mają trasy, które
przekraczają granice naszego wspaniałego państwa. Np, pociąg EC relacji
Warszawa - Wiedeń, którego prowadzi piękna EP09 musi gdzieś przekroczyć
granicę, jest ona przekraczana przez polskich czy przez niemieckich
maszynistów, a jeżeli przez Szwabów to w jakim miejscu następuje zmiana???
Może ktoś zna przynajmniej trzy przygraniczne stacje na których następują
zmiany.
Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei i nie tylko

Y
Kraków jeździ do Petrowic i Plavca, stamtąd bierze pociąg zwrotny.

Rp 1 !


Źródło: topranking.pl/1573/maszynisci,za,granice.php


Temat: Financial Times o kolei w Polsce
http://biznes.onet.pl/14,1380227,,3254,ft.html
------------------
Osoby, które chcą doświadczyć, jak wolno płynie czas w Europie Środkowej,
niech wsiądą w Warszawie w pociąg do Wiednia. Podróż trwa 11 godzin, czyli
mniej więcej tyle samo co w epoce parowozów.

Jednak trasa Warszawa - Wiedeń nie jest wcale historycznym unikatem.
Polskiemu systemowi kolejowemu cały czas brakuje funduszy niezbędnych do
modernizacji. Niedofinansowany system transportu ogranicza rozwój
gospodarczy.

W ostatnich latach poczyniono w tej kwestii tak niewiele, że wystarczy
spojrzeć na mapę systemu kolejowego Polski, by zobaczyć wyraźnie, gdzie
przebiegała granica przed drugą wojną światową. Zachodnią część kraju,
która należała dawniej do Niemiec, pokrywa gęsta sieć torów. Natomiast w
środkowej i wschodniej części kraju, która należała Polski również w
dwudziestoleciu międzywojennym, gęstość sieci kolejowej jest znacznie
mniejsza.

Należąca do Skarbu Państwa spółka Polskie Koleje Państwowe (PKP) zarządza
24,5 tysiącami km torów kolejowych. Jej proces modernizacji jest tak
powolny, że minie kolejne 15 lat, nim polskie kolejnictwo sprosta
zachodnioeuropejskim standardom.

Jednak począwszy od przyszłego roku powinny się znaleźć pieniądze na kolej.
W okresie budżetowym 2007-2013 Polska ma otrzymać z Unii Europejskiej
łącznie 67 mld euro, z czego co najmniej 4,5 mld euro zostanie przeznaczone
na kolej.

'Lata 2007 - 2013 będą dla nas kluczowe' - powiedział Michał Wrzosek,
przedstawiciel PKP.

Głównym problemem firmy jest zbyt mała prędkość pociągów - na to zresztą
narzekają przede wszystkim podróżni.

Według Michała Wrzoska, jedynie 5 proc. linii kolejowych jest
przystosowanych do jazdy z prędkością ponad 120 km/h. Natomiast po 12
procent torów pociągi mogą jeździć jedynie nie szybciej niż 40 km/h.
Łącznie pociągi muszą przestrzegać ograniczenia prędkości z powodu
kiepskiego stanu torów kolejowych na około czterech tysiącach odcinków.

W najgorszym stanie są linie we wschodniej Polsce. W 2002 roku zamknięto
połączenie kolejowe pomiędzy Warszawą a stolicą Litwy, Wilnem, ponieważ
pokonanie tej 460-kilometrowej trasy pociągiem zajmowało ponad 13 godzin.
Obecnie podróżni mogą skorzystać z autokaru, który pokonuje tę trasę w
zaledwie osiem godzin.

Jednym z priorytetów jest modernizacja bardzo ważnego, 130-kilometrowego
odcinka łączącego Warszawę z Łodzią, co powinno w ciągu najbliższych
dwóch-trzech lat skrócić podróż pomiędzy tymi miastami z obecnych niemal
trzech godzin do 55 minut. Szybsze połączenie może, zdaniem urbanistów,
spowodować, że Warszawa i Łódź staną się jedną metropolią.

Sławomir Sadowski, ekspert z ministerstwa transportu, mówi, że w latach
2008 - 2012 planuje się budowę szybkiego korytarza kolejowego
przebiegającego ze wschodu na zachód. Po jego ukończeniu podróż w poprzek
Polski będzie zajmowała jedynie trzy godziny.

Poprzednie rządy borykały się, na ogół z mizernymi skutkami z  systemem
transportu, który współczesna Polska odziedziczyła po epoce komunizmu. W
2001 r. dokonano restrukturyzacji PKP w szereg autonomicznych spółek, ale
nie rozwiązało to problemów, więc w 2003 r. Sejm przyjął ustawę o kolejnej
reorganizacji. Reformy udaremnia po części 125 tysięcy pracowników PKP
zrzeszonych w 26 związkach zawodowych, w pełni świadomych swojej siły
przebicia.

Kilka prób restrukturyzacji zatrudnienia bądź ograniczenia pakietów
socjalnych spotkało się z protestami na olbrzymią skalę. W rezultacie
liczbę pracowników ograniczono jedynie o 15 tysięcy. Ci co odeszli
otrzymali sowite odprawy.

Pracownicy zachowali ponadto istotny przywilej: 99-procentową zniżkę na
bilety kolejowe dla siebie i swoich rodzin. W 2004 r. kosztowało to Skarb
Państwa 82 mln złotych.

Najwyższa Izba Kontroli (NIK) przeprowadziła w 2005 r. kontrolę PKP i
określiła próby restrukturyzacji mianem 'porażki'.

Z danych NIK wynika, że jedynie PKP Intercity, które obsługuje najczęściej
uczęszczane trasy, oraz PKP Cargo mogą się pochwalić zyskami.

Tymczasem PKP SA, które kieruje większością sieci przewozów pasażerskich,
poniosło w 2005 roku stratę w wysokości 600 mln zł. W najgorszej sytuacji
są PKP Przewozy Regionalne, które działają na krótkich trasach, ponieważ
lokalne władze niech chcą ich subsydiować. W 2005 roku spółka ta poniosła
700 mln zł. straty.

Minister transportu, Jerzy Polaczek, powiedział, że PKP Intercity
zainwestuje do końca 2010 r. 250 mln złotych w kupno nowego taboru
kolejowego. Spółka planuje zakup 100 nowoczesnych wagonów i 10 lokomotyw.

Spółka ta posiada obecnie 1240 wagonów, z czego jedynie 213 poddano
modernizacji.

'Chcemy doprowadzić do wzrostu wartości spółki poprzez jej modernizację, a
następnie ją sprywatyzować' - wyjaśnia Polaczek.

Podczas gdy Intercity jest wizytówką polskiego kolejnictwa - część taboru
jest bowiem zmodernizowana, a wagony są wyposażone w bezprzewodowy dostęp
do internetu oraz nowoczesne toalety - większość wagonów to prawdziwe
starocie.

Około 85 proc. wagonów wyposażonych jest jedynie w system otwartych toalet.
Przestarzałe toalety stanowiły źródło rozrywki dla mieszkańców
amerykańskiego stanu New Jersey, Michaela i Marii Topolskich (8 i 10 lat),
którzy niedawno odbyli pierwszą podróż do Krakowa w towarzystwie dziadka.

Zafascynowani patrzyli jak poprzez dziurę w toalecie uciekają pod nimi tory
kolejowe. Wrzucali tam mydło i kawałki papieru toaletowego. Nie chcieli w
ogóle opuścić pomieszczenia. 'Całkiem fajnie patrzy się przez tę dziurę na
tory' - opowiada Michael. 'Ale jest z tym coś nie tak, ponieważ nie powinno
się w ten sposób brudzić torów'.

Pracownicy PKP mają nadzieję, że obiecane środki finansowe z Unii
Europejskiej spowodują, że polskie koleje staną się nie tylko czyste, lecz
również szybkie.
------------------


Źródło: topranking.pl/1572/financial,times,o,kolei,w,polsce.php


Temat: Przecieki znowu
"Tomasz Gieżyński" napisał(a):

Y| No to super, bo przewóz roweru w Ex'ie to prawdziwa udręka...
| A wiadomo jakie jeszcze pociągi będą miały bagażowe?
| Może Tatry...

Bedzie wiadomo jutro - pojutrze.

Y
OK,
trzymam kciuki bo pomysł super,
a będzie wiadomo czy będą, czy będzie wiadomo w jakich pociągach będą?

Y| Batory bez wagonow do Bratyslawy.

| Ale przez Zawardoń - nic się nie zmieniło?

Tak, przez Zwardon.

Y
To fajnie :-)

Y| Ooo, nowy postój,
| a z średniej wnioskuję że będzie się tam jechało 160, ile to da
zysku, bo
| jeszcze chyba inne odcinki będą zmodernizowane?

Nie wiem jak z predkosciami, ale rzeczywiscie conajmniej 140 (chyba
jednak 160).

Y
A wiadomo ile bedzie się jechac szybciej (Warszawa - Wiedeń, Warszawa -
Bupdpeszt), bo z tego odcinka to 0,5 mniej pewnie będzie, ale to chyba nie
jedyne przyśpieszenie (to jest największe), chyba jest już jakiś rozkład
dla tych pociągów.

YA postojowi sie nie dziwie - to raczej dziwne, ze go
wczesniej nie bylo...

Y
A co jest w team jest takiego ważnego?

Y| Czyli 'odzyskamy' 8 wagonów Z1 1 kl. i 4 wagony Z1 2 kl., więc po
| doliczeniu wagonów z Beskid, to będzie 10 jedynek wolnych, więc 5
IC'ków
| może mieć pozrądne jedynki
[ciach]
| Tzn. co się z taryfą na odcinku krajowym zmieni, będzie liczona jako
TCV?
[ciach]
| Ale z Poznania już nie będą dublowane, więc mogą wystąpić problemy.

Spokojnie, to ECE to raczej jesli wejdzie, to niekoniecznie w zwiazku
z nowym rozkladem, tak ze tu dotychczasowe ustalenia mocy nie traca.

Y
Ale przytoczone składy będą od nowego rozkładu, czy dopiero po
wprowadzeniu ECE?

Y| A już wiadomo czy będzie Odra czy zostanie zastąpiona Słowackim?

Nie wiem kto puscil tu te plote, ze nie bedzie Odry. Odra bedzie, a
Slowacki ma zdyskontowac sukces Slezy i Fredry.

Y
Dalej będzie dublować Fredre?


Źródło: topranking.pl/1573/przecieki,znowu.php


Temat: Supertanim pociągiem do Krakowa

czyli wychodzi 70 w jedną stronę, ale
> niestety czasy odjazdu mi średnio pasują

A czemu średnio pasują? Przecież na takim bilecie można jechać dowolnym
pociągiem IC/Ex i to bez żadnych dopłat. Nie wiem jednocześnie skąd to EC
Polonia, przecież to jest pociąg Warszawa - Wiedeń przez Katowice. Może miałeś
na myśli EC Bem (W-wa - Budapeszt przez Kraków, Plavec) ale on jeździł tylko do
grudnia 08.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,752,95448122,95448122,Supertanim_pociagiem_do_Krakowa.html


Temat: A dzis poc. 322 Miedzylesie-Wroclaw...

YW Miedzylesiu pojawily sie nowe oferty biletow na przejazd przez
granice.  Cos kolo 2 zl dla ludzi i 1 zl dla psow.    Trzymam sie
za glowe.  Bilet dla psa???

Y
Widzialem jakas smetna kartke na st. Wroclaw Glowny informujaca o tym.
Wreszcie ktos pomyslal!! (jednoczesnie zostawiajac tylko 3 pary do
Meizmesti... :( ). Mozna kupic na stacjach granicznych i u kondiego.
Probowal kto?

YPonoc ma przez ten punkt kursowac 11 par (tam/spowrotem) pociagow
miedzynarodowych.

Y
Kiedy...

YMowili mi ludzie ze Zebrzydowice beda zamkniete i przez Miedzylesie
bedzie ruch do Wiednia prowadzil.   Warszawa/Wroclaw ma byc do
300 KM/H tor kladziony na ten cel.   Skoro jest stwierdzone ze naj
bardziej korzystne polaczenie Warszawa/Wieden jest via Miedzylesie.

Y
I co, ten pociag 300 km/h bedzie przez most w Bardzie jechal? ;-))


Źródło: topranking.pl/1569/a,dzis,poc,322,miedzylesie,wroclaw.php


Temat: Jaka metropolia ma wpływ na nasze życie???
> BB z racji swej wielkośći nie może stanowić metropolii samej w
> sobie, co najwyżej w subreionalnym znaczeniu. Kiedyś był to
Wiedeń.
> A teraz, jakie miasto uważają Bielszczanie za te najbardziej
> wielkomijskie, metropolialne?


Generalnie nie widzę potrzeby szukania "metropolii" dla BB. W tym
miescie jest wszystko co potrzeba europejczykowi do życia:)
Żekłbym nawet w pewnych aspektach wypadamy lepiej niż wielkomiejskie
Katowice:)

No cóż, nie ma u nas Uniwersytetu, czy Poltechniki z prawdziwego
zdażenia. Ale Mając w promieniu 80km takie uczelnie jak AGH, UJ,
UŚl, AE Kr, AE Kt, PolGliw, PolKr, szkoły medyczne itd trudno by
ATH rozwinęło się w uczelnię o znaczeniu ogólnokrajowym. Brak
uniwerku nie powoduje jednak, że miasto to cierpi na brak ludzi
wykształconych. Uważam, że każdy młody człowiek powinien na parę lat
wyrwać się z rodzinnego grajdołka i na czas studiów przeniesć sie
np. do Krakowa czy Warszawy.


> Czy jest to:
> 1. Warszawa
> 2. Katowice
> 3. Kraków
> 4. Ostrawa
> 5. Wiedeń
>

Gospodarczo najbardziej jesteśmy chyba związani z GOP/Katowice...
W Krakowie studjuje i mieszka sporo Bielszczan.
Ostrawa, Warszawa, Wiedeń? Chyba nie mają aż tak wielkiego wplywu na
BB...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,53,77510227,77510227,Jaka_metropolia_ma_wplyw_na_nasze_zycie_.html


Temat: Komunikacja wewnętrzna za granicą
In article <0B8ia.93070$Xa3.786@news.chello.at, Krzysztof z Warszawy kw1618 wrote:

Y| Jeśli kupuję bilet w Polsce na odcinek np. niemiecki to wg jakiej taryfy
| TCV ? PKP ? czy DB ?

| DB.

czyli przy zakupie biletu Warszawa-Wiedeń to bilet liczą:
do granicy pol/cz wg TCV polskiej
od granicy pol/cz do cz/au wg TCV czeskiej a od cz/au do Wiednia wg
austriackiej ?

Y
Z tego co wyGoglowalem kiedys z archiwum tej grupy to dokladnie tak.
Przeczytalem tez ze nie ma (znaczy nikt nie znalazl) nigdzie na necie
cennika TCV PKP ani tez porazka zostaly zakonczone proby wydobycia
tego cennika od PKP.
Dlatego bardzo mnie cieszy strona z cennikiem TCV PKP:

http://62.178.225.144:33001/jeremias/Galerie/tcv-Dateien/sheet005.htm

JavaScript bedzie was przerzucac na "strone glowna" wiec najlepiej
wylaczyc JavaScript by obejrzec ta strone.


Źródło: topranking.pl/1574/komunikacja,wewnetrzna,za,granica.php


Temat: LOT wraca do Łodzi i to juz za 2 miesiące?
Ponieważ przez parę lat latałem regularnie Warszawa - Wiedeń - Skopje dodaję do
rozważań Topjesa; taxi dworzec Centralny - Okęcie kosztuje od 40 zł do 70 zł w
zależności na jaką korporację taxi sie trafi.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,390,24596955,24596955,LOT_wraca_do_Lodzi_i_to_juz_za_2_miesiace_.html


Temat: wypadek pod Grodziskiem

Y

Pociągi jadące na trasie Warszawa-Kraków będą kierowane na objazdy. Na
miejsce wypadku jadą policja i prokuratura.

Y
O tym jak prokuratura jechała w "Rzepie"
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_070612/warszawa_a_6.html
Prokurator nie miał jak dojechać
Po wypadku kolejowym koło Grodziska pasażerowie pociągu do Wiednia pięć
godzin czekali na odjazd. Przez trzy godziny na miejsce tragedii nie mógł
dotrzeć prokurator
Wczoraj o godz. 6.25 pod pociąg "Polonia" relacji Warszawa - Wiedeń rzucił
się 61-letni mężczyzna. Skład stanął między Jaktorowem a Grodziskiem
Mazowieckim. Przez kolejne trzy godziny niewiele się działo na miejscu
tragedii.
- Czekaliśmy na prokuratora - opowiada Anna Moczulska, rzecznik Straży
Ochrony Kolei.
Dlaczego tak długo? -O zdarzeniu dowiedzieliśmy się o godz. 7. Od razu
zadzwoniłem na policję z prośbą o wóz dla prokuratora, ale komendant z
Grodziska odmówił - złości się Bogusław Piątek, szef żyrardowskiej
prokuratury. - My nawet wozami drabiniastymi moglibyśmy tam dojechać, ale
chodziło nam o czas.
Policjanci z Grodziska odmówili dowiezienia prokuratora, powołując się na
pismo z Komendy Stołecznej Policji z ubiegłego roku. Po listopadowym
wypadku, w którym zginęło dwoje policjantów z Dworca Centralnego (odwozili
do domu byłego urzędnika MSWiA Tomasza S.), komendanci zwracali uwagę, by
nie używać radiowozów do celów innych niż służbowe. Ale od dawna zwyczajowo
się utarło, że prokurator przyjeżdża z policją. A brakuje przepisów
regulujących sposób dowożenia prokuratorów na miejsce przestępstw. Zbigniew
Jaskólski, rzecznik prokuratury apelacyjnej, mówi, że część przyjeżdża
samodzielnie, ale zdecydowana większość korzysta z uprzejmości policji i
dociera radiowozami.
W końcu prokurator z Żyrardowa dotarł na miejsce dopiero po godz. 9.30.
Zawieźli go policjanci z Grodziska, do których ponownie zadzwonił z prośbą o
transport.
Prokurator Bogusław Piątek poskarżył się na działania policji do Komendy
Stołecznej.
-Od dziś prokuratura nie będzie miała kłopotów przy współpracy z komendą w
Grodzisku. Wydałem odpowiednie dyspozycje -zapewnia Tadeusz Bereda, zastępca
komendanta stołecznego.
"Polonia", w której cały czas byli pasażerowie, ruszyła do Wiednia z
pięciogodzinnym opóźnieniem.


Źródło: topranking.pl/1571/wypadek,pod,grodziskiem.php


Temat: CPH tylko do końca sierpnia?
Pewnie bedzie to kolejny niewypał. Zastanawiam sie nad mozliwosia
konkurencji JetAir z LOT I AUA na trasie Warszawa - Wiedeń? Kto
moze wygrać?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,390,98699266,98699266,CPH_tylko_do_konca_sierpnia_.html


Temat: Nowy rozklad od 24 maja i takie tam

YAndrzej Massel wrote:
Z Gdanska do Warszawy wszystkie pociagi pojada 5 minut dluzej.
Z Gdanska do Prahy pociagu nie bedzie wcale (kiedys byl Baltic, potem
sezonowa grupa wagonowa na poc. Bohemia).
Przesiadki z Heweliusza (Gdynia - Krakow) na Sobieskiego (Warszawa -
Wieden)  w Warszawie nie bedzie (a dotychczas byla).

Y
jest albo na Wschodnim albo centralnymheweliusz przyjezdza 8:37 na wschodni
8:40 rusza Sobieski
na centralnym heweliusz 8:52  Sobieski 8:55
czas jazdy do Gdanska wydluzyl sie z powodu ograniczenia predkosci
miedzy Legionowem a Modlinem

Pozdrawiam ROBBO


Źródło: topranking.pl/1572/nowy,rozklad,od,24,maja,i,takie,tam.php


Temat: Bilet Wawa-Wiedeń a wsiadanie w K-cach

"Damian Kuczera" <damianek1010.SKA@gazeta.plschrieb im Newsbeitrag

YZamierzam jechać z Katowic do Wiednia korzystając z oferty SparDay. Jak
podaje strona IC, bilety są tylko na relacje Warszawa-Wiedeń (lub Kraków-
Wiedeń). Czy posiadając taki bilet, a wsiadając w Katowicach, konduktorzy
mają prawo uznać mój bilet za nieważny?

Pisałem e-mail do 'infoeuropa' ale gostek odpowiedział tylko że po 30min
od
stacji wykazdu mają prawo sprzedać moje miejsce. Jednak jak wiadomo, jest
bardzo nikła szansa że to zrobią, więc jak myślicie, czy mam się obawiać
kary i konieczności kupna biletu w pociągu, czy mogę spokojnie jechać?

Y
Robie tak zawsze i nie mialem problemow. Panowie z IC tylko sie dziwia -
jakim cudem my pana jeszcze nie kontrolowalismy? A ja mowie ze wsiadalem w
K-cach bo tylko w relacji W-wa - Wien jest promocja. Konduktorzy robia
wielkie oczy i ida dalej :) Jesli chodzi o miejscowki, to w EC
Polonia/Sobieski i tak nie ma tloku, wiec mozesz usiasc gdzie Ci sie podoba
i nikt Ci nie zwroci uwagi. Polecam wagon bezprzedzialowy na poczatku
skladu.

Pozdrawiam
Kamil Jedynak


Źródło: topranking.pl/1568/bilet,wawa,wieden,a,wsiadanie,w,k,cach.php


Temat: teraz Kielce he,he,he
Nad Włoszczową wstaje powoli październikowe słońce. Nowo wybudowany peron.
Kłebi się tłum oficjeli. Burmistrz, wojewoda, paru posłów. Z boku mała grupka
wyraźnie zaprzyjaźnionych mężczyzn w wieku 40-50 lat.

- No i co k* panowie? - mówi korpulentny osobnik, zwany też Edgarem Foczką, dla
kumpli Gosiu. - E Gosiu, nie zatrzyma się – mówi Heniek, trąc lekko
zaczerwieniony nos
- Ja tak se myślę….
- Panowie! Uwaga! Ździchu myśli – zarechotał Gosiu
- Nie czepiaj się k*, to żeś szkoły pokończył to jeszcze nic nie znaczy –
zripostował Heniu – mów Ździsiu
- Ja tak se myślę, że są dwie możliwości – Ździsiu marszczy czoło w wysiłku
umysłowym - Stanie albo nie stanie.
- Dobre he he, toż wymyślił – reszta towarzystwa pokpiwa ze Ździsia, który
wyraźnie jest wczorajszy
- No Panowie, kaska gotowa? - Gosiu jest pewny wygranej – Nadjeżdża.

Uchylmy rąbka tajemnicy. Panowie znają się z podwórka. ponad 30 lat temu
stanowili najbardziej zawadiacką grupę we Włoszczowej. Gosiu nie był z podwórka
ale przyjeżdzał na wakacje do ciotki. Ich drogi rozeszły się. Lech zwany
kapslem uciekł do RFN. Heniek i Ździsiu zostali. Pracowali na państwowym jako
tokarze. Pech chciał, że zakład padł. Jakoś wiązali koniec z końcem. Najwyżej
zaszedł Gosiu. Skończył studia, został politykiem.

Kiedyś, konsumując wino nad jeziorkiem, koło torów kolejowych, zeszło na
pociągi. Psioczyli, że nie stają. Zadupie. Gosiu chlapnał, że zrobi, że będą
stawać. Śmiali się z niego długo. W końcu założyli się o 100 zeta. Przestali
się śmiać gdy zaprosił ich na dzisiejszą uroczystość.

Na stację wjeżdża intercity Warszawa-Wiedeń. Staje. Gra orkiestra wojskowo.
Zdziwieni podróżni wyglądają z okien.

- No i k* kto jest mistrzem? No kto jest? - Gosiu wykonuje triumfalny taniec –
Gosiu mistrzem! No już! Powtarzać i po 100 zeta
- No wygrałeś – reszta Panów wyraźnie smutna. Z trudem powtarzają – Gosiu
mistrzem , Gosiu mistrzem
- No to o co się teraz założycie? Że samoloty z Okęcia będą lądować, na
wojskowym w Małogoszczu? A może, że A1 puści się tędy zamiast koło Częstochowy?
Fraglesi


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,50689647,50689647,teraz_Kielce_he_he_he.html


Temat: wenecja- dojazd pociagiem
wenecja- dojazd pociagiem
wiem,ze jest polaczenie warszawa- wieden- wenecja. jak co roku wybieram sie
do wloch, ale tym razem bede wracac sama.

zdecydowalam sie na pociag z kilku wzgledow (przede wszystkim: wieden!), ale
mam problem. jak zarezerwowac powrotny tu w Polsce? ile to kosztuje ( w
przewodniakch sprzed 4lat pisza o ok 400zl, chyba ulgowy to jest)? czy
euro>26 obowiazuje na to i jaka daje znizke? ktos sie orientuje? do ajkiego
biura podrozy mam sie zglosic w tej sprawie?
bede wdzieczna za wszelka pomoc

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,206,41382607,41382607,wenecja_dojazd_pociagiem.html


Temat: bilet Warszawa- Wiedeń?

Ytomix wrote:

chcialbym spytac ile kosztuje przejazd na odcinku warszawa-wiedeń,
jednolity bilet w euro... ? pozdrawiam,

Y
Za dużo ;-). A tak "poważniej", chciałbyś, żeby PKP zdradzało swoje
największe tajemnice takie jak taryfa TCV??? A już całkiem poważnie, to
chyba była kiedyś o tym mowa na grupie (bodajże ok. 200 PLN ?).

Przemek


Źródło: topranking.pl/1574/bilet,warszawa,wieden.php


Temat: Jak do Rzymu?
"Jacek Śliwa" napisał(a):

YWitam!

Mam pytanie: w jaki sposób dostać się najtaniej do Peruggi, Florencji i Rzym
u?

Y
Do Wiednia by PKP, a z Wiednia lecą już pociągi bezpośrednio do Rzymu.

Np. Warszawa-Wiedeń
http://bahn.hafas.de/bin/zuginfo.exe/es/886317/658092/741476/75299

i Wiedeń-Rzym
http://bahn.hafas.de/bin/zuginfo.exe/es/456597/512639/117532/93433

Piotr


Źródło: topranking.pl/1570/jak,do,rzymu.php


Temat: Nowy rozklad od 24 maja i takie tam

Pawel K. pracowicie opisal, jaki wspanialy rozklad jazdy bedziemy miec.
Poniewaz jednak sciagnalem co nieco z HAFAS-a (lato 1998) napisze o tym,
co nie jest takie rozowe.
I tak z Gdanska do Szczecina najszybsze dotychczas pociagi pospieszne
(kiedys Ex) Gryf i Albatros pojada okolo 25 minut dluzej (Gryf to nawet
40 minut dluzej).
Z Gdanska do Warszawy wszystkie pociagi pojada 5 minut dluzej.
Z Gdanska do Prahy pociagu nie bedzie wcale (kiedys byl Baltic, potem
sezonowa grupa wagonowa na poc. Bohemia).
Przesiadki z Heweliusza (Gdynia - Krakow) na Sobieskiego (Warszawa -
Wieden)  w Warszawie nie bedzie (a dotychczas byla).
Beda horrendalne wydluzenia czasow jazdy ze Szczecina do Poznania i na
magistrali nadodrzanskiej Wroclaw - Szczecin (rzedu 30 minut).

A najbardziej zdenerwowalem sie czytajac artykul w Nowych Sygnalach z 19
kwietnia.
Tytul brzmial: SZYBCIEJ I WYGODNIEJ.

Jak szybciej dowodzi przyklad pociagu Ex MALINOWSKI. Z Warszawy do
Muszyny to cudo bedzie jechac dokladnie tyle (co do minuty) co obecny
pociag Karpaty. No - poprawi sie standard, bo nie bedzie wagonow CFR.

Chyba napisze artykul WOLNIEJ I DROZEJ ...

Czesc

A M


Źródło: topranking.pl/1572/nowy,rozklad,od,24,maja,i,takie,tam.php


Temat: autem do austri
Warszawa - Wieden
Ile ludzi tyle drog. Ja jezdze Katowicka-Cieszyn-Frydek Mistek-Olomouc-Brno-
Mikulov (Znojma nie lubie i nie wiem czy juz otwarte). Droga caly czas
przejezdna. Moj rekord 7 godzin (raz sie zdazylo), przy 8 godzinach podziwiam,
normalnie jest 10 godzin i to zaden wstyd jesli wezmiesz pod uwage postoje na
granicy.
Pozdrawiam i szerokiej drogi.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,193,2098068,2098068,autem_do_austri.html



To ja... Mój świat... Moja historia... Moje myśli... Moje słowa...

Designed By Royalty-Free.Org